Lyžák bez sněhu – chata Orientka

Po prvotním impulsu, zrušit lyžařský kurz z důvodu zelených a kvetoucích sjezdovek, jsme se nakonec rozhodly odjet i bez lyží. Dětem jsme tvořily program s ohledem na větší věkové rozpětí. Věřím, že se nám to povedlo.

Po příjezdu na chatu jsme vybalovali, povlékali postele a seznámili se s řádem chaty. Po chutném obědě jsme se vypravili na obhlídku naší zelené sjezdovky, vyběhli si ji a zahráli si menší běhací soutěže v družstvech. Odpoledne jsme trávili u chaty, hráli fotbal, přehazovanou a osvěžili se v bazénu.

Druhý den začal deštěm, který se postupně zmírňoval, takže jsme po snídani nasadili pláštěnky a vyrazili jsme na 10 km okruh přes rozhlednu u Staré Vsi. Cesta od rozhledny vedla po žluté značce přes vodu, bláto i kamení, ale všichni jsme úspěšně dorazili na chatu. Děti po krátkém odpočinku rychle ožily, proto některé pokračovaly do bazénu, jiné tiskly trička. Našla s i skupina dětí, která vypracovávala úkoly do školy. Večer proběhla slíbená diskotéka.

Středeční den začal budíčkem už v 6:45. Rychle jsme se nasnídali, nabalili svačinky, oběd a vydali se na 2 km vzdálenou zastávku autobusovou směr Šumperk. Tam nás čekala návštěva vlastivědného muzea s dílnou, kde si děti zkusily utkat pomocí vlny kousek koberečku. Po občerstvení obědovým řízkem dostaly děti na náměstí volno, aby si mohly nakoupit suvenýry nebo mlsání. Po návratu měly možnost vyřádit se v bazénu, někteří si dobarvovaly trička či hrály v jídelně deskové hry. Po večeři si zařádili při Just dance.

Ve čtvrtek jsme po snídani odešli do lesa stavět domečky pro skřítky. Počasí se umoudřilo, sem tam vykouklo i slunce, takže jsme v lese vydrželi až do oběda. Objednaný autobus nás po obědě zavezl do Velkých Losin na prohlídku muzea ruční výroby papíru. Obhlídka lázeňského parku s ochutnávkou vody z pramene Karel byla v jarním slunci příjemná. Děti ještě nakoupily ve večerce a jeli jsme zpět na chatu, kde nás čekalo balení kufrů, úklid a vysávání pokojů. Po večeři se nám podařilo zapálit oheň a užít si opékání špekáčků. Při zpěvu táborových písních jsme vydrželi skoro dvě hodiny.

Ráno jsme vstávali dříve, pokoje musely být vyklizeny do deváté hodiny. Po snídani už zbyl čas jen na vysvlečení peřin, umístění kufrů do jídelny a vyhodnocení celotýdenní soutěže. Do oběda jsme čas trávili kolem chaty, někteří si ještě jednou šli zaběhat na sjezdovku. Po obědě jsme už vyhlíželi autobus, který nás bezpečně přivezl zpět do Brna.